29/4/08

EN EL TEMA DELS RESIDUS, JA TORNEN A ESTAR PP I PSOE A LA GRENYA, SENSE DONAR SOLUCIONS EFECTIVES AL PROBLEMA

No anem bé en el tema dels fems i els residus si el PP i el PSOE, el PSOE i el PP, tanto monta, volen convertir la qüestió, per enèssima vegada, en un tema de partit, per tal de traure’n profit polític. Tenim ja la lamentable experiència d’acords anteriors entre aquestes dues forces, i dels seus successius incompliments, dels quals s’acussen mútuament, perquè sembla que la seua autèntica intenció no siga solucionar el problema, real i cada vegada més gran, sinó “guanyar punts” de cara a l’opinió pública, procurant que siga l’altre qui quede malament. I, mentrestant, la situació repercuteix negativament sobre el conjunt de la ciutadania, que veu com no li solucionen el problema i com, a més, li apugen els preus que ha de pagar per aquesta recollida.
Davant d’aquest situació, hem demanat, diàleg i reflexió, una negociació oberta, que tinga en compte el Consorci, que és al cap i a al fi qui haurà després de fer-se’n responsable, i que escolte i contemple les opinions i les opcions de totes les parts interessades i hem reiterat que el sistema que estan seguint a hores d’ara PP i PSOE, els té més ocupats en desacreditar l’altre que en resoldre en realitat el problema. Ens uns perquè son al govern i els altres perquè són a l’oposició, semblen incapaços d’anar més enllà d’un estèril la culpa és teua que no ens du a cap lloc, i que continua i agreuja cada dia que passa un problema que caldria resoldre tècnicament, i no políticament, sense marcar-se com a objectiu real desacreditar l’adversari.


17/4/08

CAL EVITAR QUE PASSE AMB L’ENERGIA EÒLICA COM AMB L’AIGUA, I RECONDUIR EL DEBAT A TERMES TÈCNICS I NO POLÍTICS

Per a que el debat sobre l’energia eòlica i els punts concrets d’instal.lació dels aerogeneradors es traga del debat partidista i s’actue amb criteris merament tècnics, per tal d’evitar que passe com ha passat amb l’aigua. L’energia eòlica és una font molt interessant i amb molt de futur, i justament per això cal exigir que els estudis sobre els llocs on és convenient la seua instal.lació es facen des de consideracions tècniques, que es tinguen en compte totes les variables, des de les de major possibilitat de producció a les de conservació del paisatge i possible agressivitat sobre el medi natural. La seua instal.lació no pot ser un “tràgala”, una imposició a les poblacions i als ajuntaments com si aquests no tingueren res a dir sobre el tema, però tampoc no es pot convertir en una contínua negativa per la negativa, sinó que cal buscar punts d’encontre, on es tinga en compte la necessitat de potenciar aquesta energia, l’obertura d’un diàleg real i sincer amb totes les parts interessades, el respecte als valors paisatgístics i mediambientals de la zona, i les necessàries compensacions a les poblacions on s’instal.len.


El pitjor que ens podria passar en aquest tema fora que es convertira en un camp d’enfrontament entre PP i PSOE, entre PSOE i PP, en el qual es tinguera més en compte, a l’hora d’aprovar o rebutjar una instal.lació, el color polític de la institució que l’aprova o del municipi en el qual es vol instal.lar que no els aspectes tècnics i mediambientals a considerar a l’hora de la seua aprovació i construcció; perquè llavors no ajudaríem gens al fet que tots estem d’acord en la necessitat d’impulsar i potenciar aquesta energia, neta, renovable i sense lligams exteriors, però també la de mantenir els valors paisatgístics i mediambientals de les nostres comarques i de mantenir vius i actius els nostres pobles de l'interior, on per raons de major eficàcia s'impulsen aquestes instal.lacions. I això sense oblidar el potencial eòlic que pot tenir la seua instal.lació en zones marítimes, però sempre allunyades de la costa, per no causar perjudicis turístics o pesquers a les poblacions del litoral.

PER MÉS PROMESES ELECTORALS QUE FACEN PP I PSOE, CONTINUEN SENSE CONSTRUIR-SE VPO

En èpoques electorals, PP i PSOE, PSOE i PP, es desfan en promeses de construir més i més Vivendes de Protecció Oficial, per tal d’oferir als joves i als no tan joves la possibilitat d’accedir a una vivenda a uns preus més raonables que els que corren en el mercat immobiliari “normal”. Es tracta d’una bona proposta, i des de BLOC la compartim i la defensem plenament. El problema arriba quan, mesos despres, t’assabentes per una font tan fidedigna com la mateixa Associació Provincial d’Empreses de la Construcció, que el mes passat no ha estat visat ni un sol projecte de VPO, i que els que estan en tràmit són encara menys que els de l’any passat, que no va ser justament un any massa pletòric en aquest aspecte. Alguna cosa està fallant, i les responsabilitats són compartides per l’administració central, l’autonòmica i les de molts ajuntaments, perquè està clar que cap d’elles ha fet els deures que li corresponien en aquesta matèria. Per això, des del BLOC els exigim que es posen les piles, que agilitzen l’oferta de sòl públic, els pagaments de les subvencions i la concessió de noves ajudes i estímuls per impulsar la construcció de noves VPO. I ara ja no només per poder dotar a més persones de la vivenda digna a què tenen dret, que també, sinó per ajudar a impulsar, en un moment de recessió de l’activitat constructora, el manteniment de les empreses i, amb elles, dels llocs de treball que d’elles depenen.

15/4/08

ÉS VERGONYÓS QUE CASTELLÓ ESTIGA A LA CUA DE LA CUA EN LLITS D’HOSPITALS

Se li hauria de caure la cara de vergonya al responsable de la Sanitat en la província, al llegir que ocupem el darrer lloc en el Catàleg d’Hospitals 2008 pel que fa al nombre de llists hospitalaris per habitant. Segons les últimes dades de l'Institut Nacional d'Estadística, la província de Castelló disposa de 1406 llits per cobrir una població de 573282 habitants. Això vol dir que tenim una plaça per cada 407 habitants, al País Valencià la mitjana està en 375 habitants per llit hospitalari mentre que a l'Estat Espanyol la xifra és de 283 habitants per llit, en unes altres paraules, que estem a la cua del País Valencià en aquest rànquing, quan el País està en la cua de l’estat, és a dir, que som la cua de la cua. És aquesta una situació lamentable que des del BLOC fa anys que venim denunciant, i que ara aquest estudi no fa sinó ratificar. Pensem que és inadmissible, i per això proposarem al Ple de la Diputació prendre un acord, que voldríem unànime, per instar la Conselleria de Sanitat a dur a terme una política de xoc que acabe d’una vegada amb aquesta situació, i que dote les comarques de Castelló del nombre de places hospitalàries suficients per mantenir-nos en el marge de la mitjana estatal, corregint el greu dèficit que patim.
Alguns dels dirigents provincials que s’omplen la boca repetint-nos una i una altra vegada el seu castellonerisme, farien bé en llegir aquestes xifres i preguntar-se si estan obrant en conseqüència; perquè ací no parlem de xifres abstractes, sinó dels problemes que es generen en el dia a dia a les persones normals del carrer, que veuen com la resolució de les seues necessitats hospitalàries, o les dels seus familiars, es compliquen cada vegada més per aquest dèficit d’infraestructures, i això malgrat l’esforç que fan els professionals de la Sanitat per resoldre amb grans dosis de voluntarisme una situació cada vegada més complicada estructuralment.

14/4/08

QUÈ PRETÉN L’ALCALDE DE FANZARA APROVANT UNA ABOCADOR DE TÓXICS DESAUTORITZAT PER LA MATEIXA CONSELLERIA?

Creíem que aquest tema havia quedat definitivament resolt en demostrar-se que els terrenys no eren idonis per acollir-lo, però per què l’alcalde de Fanzara, del PP, ha fet aprovar una modificació del PGOU que permetria construir un abocador de productes tòxics i perillosos en una zona on tots els informes tècnics han demostrat que el sòl no és idoni per acollir-lo, i per a la qual la mateixa Conselleria de Medi Ambient ha exigit la seua conservació com a zona no urbanitzable, donada la seua proximitat al paratge de la Serra d’Espadà. Em pregunte què pensen d’aquesta decisió els dirigents del seu partit, tant des de la Diputació com des de la Generalitat. Voldríem que l’opinió pública sapiguera d’una vegada a què estan jugant, i quantes cartes diferents mouen sobre aquest tema”
M'he preguntat el per què de la pressa de l’alcalde a l’hora de prendre aquesta decisió i ha insinuat si podria tenir alguna cosa a veure amb els casos de pressumptes irregularitats en el cens municipal que es van denunciar abans de les eleccions locals, uns canvis en el cens que han contribuit de manera significativa a modificar la correlació de forces en una població menuda com Fanzara. També què hi ha de cert en les acusacions de pressumpta prevaricació en relació a aquesta decisió que han formulat els membres de la Plataforma Antiabocador, i si les autoritats judicials pertinents investigaran què pot haver de cert en aquestes acusacions.


10/4/08

DEMANEM QUE DIPUTACIÓ CONDEMNE LES AGRESSIONS ULTRES I QUE SUBDELEGACIÓ DEL GOVERN ATURE AQUESTA VIOLÈNCIA

La nostra preocupació, que esperem compartir amb la resta de demòcrates, per l’augment creixent de les agressions darrere de les quals hi ha grups d’ideologia ultra. No compartim les manifestacions dels responsables de les forces de seguretat quan asseguren que es tracta de “baralles entre adolescents”, com si al darrere no hi haguera una ideologia política profundament antidemocràtica; ben al contrari, estem convençuts que aquest augment de les accions protagonitzades per grups antidemocràtics contra tots els que ells consideren “enemics”, representa un greu atac contra les llibertats democràtiques, i que cal tallar-lo d’arrel, ara que encara no és massa important, i no desviar el tema mirant cap a un altre costat”.

Per això. justament per això demanem als dos grans partits que actuen amb fermesa per aturar aquestes agressions. Al PP li hem demanat ja que les condemne en el Ple de la Diputació. Pel que fa al PSOE, li recordem que l’ordre públic és competència exclusiva del govern central, i per tant li exigim a la subdelegació del govern una actuació policial ferma i clara, sense ambigüitats, que permeta posar a disposició de la justícia els qui alteren la convivència ciutadana amb el pretext d’una ideològica clarament antidemocràtica, i que faça arribar les dades de què disposa als estaments pertinents, per tal que aquests puguen dur a terme les accions necessàries per tal d’aturar aquesta violència”.

9/4/08

EL BLOC SÍ HA PRESENTAT ALTERNATIVES A LA DIPUTACIÓ

En resposta a les declaracions del vicepresident Vicent Aparici, en les quals argumentava que des de fa més de cinc mesos es va reunir amb Maria Gràcia Molés i el portantveu del PSPV a la Diputació, i aquests no han aportat cap solució ni alternativa, al tema de residus, el BLOC esgrimeix que va ser el Partit Popular qui va votar en contra de la moció presentada a la Diputació, en la qual es demanava:

Primer.- Instar a al Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge que es faça càrrec del sobrecost del transport que suposarà el trasllat dels residus sòlids urbans a altres plantes fora de l’àrea de la Zona I.

Segon.- Instar a la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge la celeritat en la posada en marxa de la planta de tractament i abocador al muncipi de Cervera al seu lloc original, que comptava amb tots els tràmits correctes, o en el seu defecte a alguna de les altres ubicacions contemplades al Pla Zonal de Residus de la Zona I.

Tercer.- Sol.licitar una reunió del Consorci de Residus de la Zona I per tractar la proposta del BLOC al respecte del trasllat dels residus sòlids urbans.

Quart.- Instar a la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, per tal que inste a l’empresa adjudicatària a la construcció de la resta d’infraestructures del Pla Zonal I com puguen ser els ecoparcs.

Li recorde al vicepresident de la Diputació de Castelló, que l’única responsabilitat és del PP, ja que en aquesta dècada que porten governant, han tingut mil una oportunitats per buscar alternatives que solucionaren el greu problema de la replegada i tractament de residus a tota la província de Castelló. I la cosa no ha estat així, ens trobem que només la zona II té solucionada el tema de residus amb una planta de tractament en Onda i una planta de transferència a Almassora, gràcies a un acord supramuncipal, mentre que a la resta de província no han estat capaços de trobar les alternatives pertinents i dur-les a terme i continuem trobant-nos en una situació que va agreujant-se conforme passen els dies.

Per això des del BLOC, es continuarà treballant per que aquestes alternatives que s’han presentat puguen debatir-se, aportant el nostre gra de sorra perquè creem que estem davant d’un problema d’interés general que afecta directament a la nostra ciutadania i creiem que no es pot tardar més temps, i aquells polítics que tenen responsabilitat de govern tenen la obligació de solucionar-lo i no tirar pilotes fora culpant a la resta, de les seua incapacitat de gestió.

8/4/08

GARCIA ANTON POT DIR EL QUE VULGA, PERÒ ÉS EVIDENT QUE FALTEN VIGILANTS FORESTALS ALS PARATGES NATURALS

Proposare en Diputació instar la Conselleria per a que augmente el nombre de vigilants i, amb ells, la seguretat d’aquests paratges. Ja que la realitat és la que és, i ja pot dir el que vulga el conseller Garcia Anton que els fets s’encarreguen de desmentir-lo. Qualsevol persona entén que si un vigilant forestal ha d’ocupar-se de controlar 987 hectàrees, és impossible que es puga garantir la seguretat d’aquests paratges davant de les agressions de tota mena, per part d’aquells individus que, per una raó o altra, estan en contra del manteniment d’aquests paisatges i aquests ecosistemes. Se’ns dirà que és impossible vigilar bé cada punt concret; d’acord, però no és menys cert que, amb l’escassessa de vigilants que tenim actualment, se’ls ofereixen tota mena de facilitats als desaprensius que volen atacar les nostres zones més interessants a conservar”.

Des del BLOC presentarem una moció a la Diputació proposant que l’ens provincial inste la Conselleria a augmentar el nombre d’aquests vigilants, i demanarem al PP castellonenc i al seu president que mostren la mateixa sensibilitat i defensa de les nostres comarques i dels seus interessos en aquest tema que el que diuen tenir en altres, sobre els quals fins i tot amenacen plantar cara als seus dirigents autonòmics. Pensem que la defensa dels interessos mediambientals de la província, amb totes les implicacions que tenen aquests paisatges en aspectes com el turístic, bé valdria la pena que aconseguirem la unanimitat de totes les forces polítiques per exigir a aquells que els pertoca la millora de les seus condicions de seguretat.

Perquè fets com el del Prat de Cabanes-Torreblanca o l'incendi de l'Alcalatén sense anar més lluny, són inadmissibles que es repetisquen una i una altra vegada, sense trobar aturador.


Incendi de l'Alcalatén

PER QUÈ ELS XIQUETS VALENCIANS ESTAN DISCRIMINATS EN LA VACUNA CONTRA LA MENINGITIS?

Es mostrem sorpresos per haver vist rebutjada pel PP una moció en aquest sentit, tant a la Diputació com a l’ajuntament de Vila-real

M'he preguntat quina intencionalitat política o quins interessos partidistes pot veure el PP darrere d’una moció on es demana “instar la Conselleria de Sanitat, per tal que incloga de manera totalment gratuïta, tal com es fa en altres comunitats autònomes, la vacuna contra el pneumococ que provoca la meningitis bacteriana”. Molés ha explicat que “gràcies a l’avanç de la ciència, ara és possible prevenir la meningitis bacteriana mitjançant una vacuna heptavalent, indicada per a la immunització activa en nadons majors de dos mesos i xiquets menors de cinc anys davant de la malaltia invasora causada pel Streptococcus pneumoniae. Aquest pot desencadenar malalties greus com ara pneumònies i meningitis, cosa que comporta risc de mort” i diu que “segons l’Organització Mundial de la Salut, la meningitis està ubicada entre les deu malalties principals de l’ésser humà i ha de ser considerada com a emergència infectològica

Malgrat la importància d’aquesta vacuna per a salvaguardar la vida dels nostres nadons, la vacuna heptavalent no està inclosa en el calendari de vacunacions de la nostra autonomia i el cost de cadascuna de les quatre dosis de la vacuna és de prop de 75 euros que, multiplicat per quatre, resulta la no menyspreable quantitat de vora 300 euros, quantitat que han d’assumir els pares dels nadons per a salvaguardar la vida dels seus fills. En canvi, a la comunitat autònoma de Madrid, sí que s’inclou aquesta vacuna contra el pneumococ en el calendari de vacunacions de manera totalment gratuíta. Per això em pregunte per quina raó els xiquets i les xiquetes de les comarques de Castelló i de tot el País Valencià tenen uns drets assistencials menors que els de Madrid, o si és que això que tots els ciutadans espanyols són iguals no val per als infants. Sincerament, no entenc el per què d’aquesta negativa, i pense que seria bo que alguna autoritat del PP ens ho explicara.

3/4/08

ÉS INTOLERABLE QUE NOMÉS HI HAJA 675 PLACES PÚBLIQUES D’EDUCACIÓ INFANTIL PER A 18.000 MENORS DE TRES ANYS

És lamentable i fora de tot qualificatiu la política que du a terme el PP des de la Generalitat en relació a l’Educació Infantil. Que en tota la província hi haja només 675 places d’infantil en centres públics, quan el nombre de menors de tres anys supera els 18.000, és per fer caure la cara de vergonya a aquells que s’omplen la boca, sobretot quan venen eleccions, parlant de la magnífica política educativa que du a terme el Consell. Que en totes les comarques de Castelló la Generalitat no tinga sinó sis escoles infantils, a més de les conveniades amb els ajuntaments de Benicàssim i Vinaròs, és una clara mostra del lliurament total que ha fet el PP d’aquest nivell educatiu en mans de l’ensenyament privat, un sector que manté més del 80% de l’oferta en aquest sector educatiu.

Ací justament, en Eduació Infantil, es veu clarament el que el PP voldria fer si poguera en el conjunt de l’Ensenyament Públic, un ghetto només per complir, de dificil accés, per tal que pràcticament tots els pares i mares es veieren obligats a dur els seus fills a l’ensenyament privat, gens barat per altra banda, si no poden per raons laborals dedicar-se a tenir cura d’ells. Davant d’aquesta situació lamentable, des del BLOC exigim un canvi total de la política educatiu en aquest nivell, un pla de construcció i dotació de centres d’educació infantil de titularitat pública que garantisca a aquells pares i mares que ho necessiten i ho vulguen una plaça escolar per als seus fills en el nivell entre 0 i 3 anys”.