7/3/08

AVE SÍ, RODALIES TAMBÉ, PER SUPOSAT

No entendre la falsa dicotomia que alguns volen presentar sobre el tema, tots dos són necessaris per al nostre desenvolupament.

Nosaltres defensem que l'AVE arribe el més aviat possible a Castelló des de València i que continue fins a Tarragona, per enllaçar amb el que, per Barcelona, ens ha d’unit amb la resta d’Europa; i defensem alhora una xarxa de rodalies de Castelló a Vinaròs, així com la intensificació dels trens que uneixen València i Sagunt amb l’Alt Palància. I no només no trobem cap contradicció en aquestes dues reivindicacions, com voldrien fer creure alguns, sinó que, ben al contrari, les trobem perfectament complementàries. Totes dues han de donar als ciutadans un servei correcte, digne de l'Europa del segle XXI, i no mantenir uns nivells d’infrautilització ferroviària com els actuals”.

Nosaltres defensem la necessària transferència de les línies de rodalies a la Generalitat, una transferència que s‘ha de fer en condicions, incloent en la negociació les partides pressupostàries necessàries per corregir els dèficits històrics dels ferrocarrils al País Valencià així com que volem que el traçat de l’AVE siga el menys agressiu possible per a les poblacions que ha de travessar i per al medi ambient, i creiem que és perfectament possible compatibilitzar la seua necessària construcció amb la recerca del traçat amb menor impacte ambiental. Apostem decididament pel ferrocarril com el mitjà de transport més segur i menys contaminant, enfront de les polítiques d’afavoriment del transport privat per carretera, que PP i PSOE comparteixen plenament en la pràctica.