4/2/09

EN ÈPOCA DE CRISI, NO PODEM ANAR A FITUR AMB EL “MÁS DE LO MISMO” DE TOTS ELS ANYS


La imatge de repetició i de rutina, de “más de lo mismo” és sempre preocupant de cara a l’atracció de nous turistes, però encara ho es més en temps de crisi, quan les diferents possibles destinacions turístiques han de competir durament per tal d’atraure nous segments i sectors de visitants, i no unicament aconformar-se amb dormir-se en els llorers, pensant que els que han vingut tornaran un any més; perquè aquesta tornada, a més dels problemes econòmics que puguen tenir a l’hora de viatjar i fer turisme, l’haurem de renyir amb altres possibles destinacions, que potser saben vendre-li millor els seus atractius. Però la imatge que hem ofert de les poblacions i comarques castellonenques a FITUR ha estat massa “com sempre”, i això ha estat un greu error per part de les autoritats de la Diputació i de la majoria dels ajuntaments.

Per això reclame imaginació i valentia a l’hora també de presentar l’oferta turística; hem de saber combinar d’una manera atractiva els valors que ens individualitzen i que fan que la visita a les nostres terres no puga ser substituïda fàcilament per l’anada a altres; hem de destacar les nostres singularitats paisatgístiques, artístiques, històriques, gastronòmiques, festives, de manera que la nostra oferta quede individualitzada i diferenciada d’una manera atractiva de tota la resta; no podem aconformar-nos repetint els tòpics, sovint basats en un “sol i platja” que altres territoris de l’estat, o altres països de la Mediterrània, poden oferir en condicions iguals o fins i tot millors; hem de saber vendre allò que ens fa originals, sabent ampliar les propostes a sectors interessats pel turisme mediambiental, per les visites artístiques, pels valors històrics, per una oferta culinària pròpia i atractiva, per unes celebracions festeres diferenciades. I , en aquest sentit, no he trobat, per desgràcia, cap canvi substancial en la nostra oferta en relació als anys anteriors.