1/7/08

CAL NO CONFONDRE EL QUÈ ÉS HABITUAL AMB EL QUE ÉS CORRECTE




El fet que una persona haja d’esperar més de tres hores en urgències abans de ser atesa es un fet habitual però de cap manera correcte. El que passa es que la gent ja no s’estranya i ho troba normal.

Pense que si els dirigents de la Conselleria de Sanitat dugueren majoritàriament els seus familiars a la sanitat pública i no a la privada, sabrien el que és veure a un familiar tres hores o més a l'espera de ser atés, i no admetrien que aquesta situació es considerara habitual i fins i tot, correcta. I que conste que no acuse els professionals de la sanitat, que fan el que poden i més, per tal d'evitar un major col·lapse, però si el sistema no està ben articulat, com no ho està, la situació esdevé inevitable i es trobem amb serveis d’urgències totalment col·lapsats.

Cal que es fiquen les piles, cal que les autoritats responsables de la Conselleria de Sanitat donen la cara, que expliquen la situació real i, sobre tot que ens diguen què pensen fer per acabar amb el col·lapse que es produeix habitualment en els serveis urgències, perquè el que passa no és correcte i per descomptat, no pot ser habitual.