30/7/08

EL TURISME EN CRISI


Davant la situació econòmica actual que no només afecta a l’estat Espanyol sinó a la resta d’Europa, la caiguda de la despesa turística a la província de Castelló, és més que evident. Els destins de sol i platja i també els d’interior resulten preocupants des de ja fa mesos.

És evident que els destins madurs com és Castelló amb deures pendents (infraestructures, modernització hotelera, estacionalització, dependència de mercats concrets, etc.) sofriran més que altres. Els consumidors europeus i els del centre de la Península cada vegada tenen més opcions per a escollir i aquest any amb un canvi de cicle econòmic moltes famílies estan decidint-se per destins emergents i més competitius en preus.

Els destins de sol i platja i els d’interior per a tornar a rebre inversions han d’oferir rendibilitat i això implica necessàriament un canvi de model i plans de reconversió. La Generalitat Valenciana amb competències específiques en planificació i ordenació turística ha de ser conscient que s’enfronta a una aposta de cara o creu. Aquesta ha de propiciar una sèrie d’iniciatives de reconversió per evitar que destins, en especial de sol i platja, caiguen en una lenta espiral de degradació.

A les comarques de Castelló, hi ha una clara diversitat turística que es pot oferir i que és complementaria entre l’oferta de sol i platja i la de les comarques d’interior, es tracta de sumar. Tenim moltes microempreses que en conjunt han de crear un producte agregant les seues propostes.

Les administracions locals han jugat un paper molt important en la creació de plataformes i portals de promoció, ara es poden establir també mitjançant la tecnologia com a veritable i efectiu canal de venda. El BLOC aposta clarament per les iniciatives de recolzament tecnològic a la comercialització d'eixa oferta turística des dels Ajuntaments i ho reclama així que ho facen també, d’una forma clara i materialitzada en el seus pressuposts, la Generalitat Valenciana i l'Administració Central, ja que fa falta molta tecnologia i molt de màrqueting per a poder estar present de manera efectiva i real a l'hiperespai virtual.