27/10/09

ÉS INACCEPTABLE LA RALENTITZACIÓ DE LES OBRES DE L’A7 ENTRE VILANOVA I LA JANA

El govern de Madrid, que és qui té l’obligació, segons els convenis signats, d’executar el tram de l’autovia A7 entre Vilanova i la Jana, dóna llargues a la seua construcció mentre, això sí, s’omple la boca de bones paraules i de declaracions triomfalistes, llançades des de la subdelegació del govern o des de les files disciplinades dels dirigents del partit socialista. Però, darrere de tanta declaració i tant de triomfalisme, l’únic que hi ha és una ralentització inadmissible d’unes obres cabdals per a Castelló, que fa anys que haurien d’estar acabades però que, amb una excusa o una altra, que si no hi ha arribat un paper, que si falta una signatura, que ara la partim en tres, que ara estem estudiant si es connecta o no la Jana amb Vinaròs per autovia, l’únic de cert és que un eix de comunicacions com aquest, primordial per a la nostra economia, que hauria de ser la gran alternativa gratuïta al peatge de l’AP-7, a hores d’ara continua sent només un projecte sense executar.

Catalunya ha inclós la seua part del projecte, l’autovia que des del Perelló ha d’arribar fins a la Cènia, com una prioritat en el seu Pla d’Infraestructures; però de res servirà que la part catalana de l’autovia arribe fins a la Cènia si allí no troba la seua continuïtat dins del territori valencià. Però, pel que es veu, són moltes les pressions sobre l’administració que ha d’executar-la per part dels interessos creats que ingressen tants diners amb el peatge de l’autopista i que, com ja va passar en el seu dia amb el coll de botella que es va mantenir durant anys entre Sagunt i Almenara, volen retardar el màxim possible l’execució d’un projecte que, quan estiga plenament executat, oferirà una alternativa gratuïta i per autovia a la AP7 i els seus elevats peatges, que la fan econòmicament inviable per als interessos turístics, industrials i exportadors de les comarques de Castelló. Per això, cal exigir una vegada més celeritat en l’execució d’aquestes obres, menys declaracions i triomfalisme i més actuacions per a accelerar la seua construcció.